تبلیغات
آموزش شبکه - ؟
 
آموزش شبکه
درباره وبلاگ
پنجشنبه 23 آبان 1392 :: نویسنده : شبکه و ارتباطات مدیر

ممكن است فكر كنید بیماری قلبی تنها با كم تحركی، فقر غذایی، سیگار كشیدن و نوشیدن مشروبات الكلی مرتبط است. در حالی كه این عادات، خطر فشار خون بالا، حملات قلبی، سكته ها و سایر مسائل و مشكلات قلبی ــ عروقی را تشدید می كنند. نحوه زندگی ، تفكرات و احساسات شما فقط تشدید كننده بیماری قلبی نیستند بلكه می توانند شروع كننده بیماری باشند.

پیشگیری عملی

زندگی سالم راهی به سوی كاهش بیماریهای قلبی باز می كند، حتی اگر با فاكتورهای غیر قابل كنترل مثل سن، جنس و سابقه فامیلی روبرو شوید. اما ایجاد تغییراتی در زندگی روزانه همیشه آسان نیست. ممكن است احساس كنید اجباری برروی زندگی تان متقبل شده اید مثل دست كشیدن از خوردن غذاهای مورد علاقه، قرار دادن زمانی برای ورزش در زندگی روزانه یا خوردن منظم دارو. این اجبار باعث انضباط فردی می شود و این عادات جدید در ذهنتان نقش می بندد. سرپیچی از یك نسخه رژیمی یا دزدانه سیگار كشیدن (زمانی كه هیچ كسی نیست) ممكن است عطش فوری را برطرف كند اما باعث بهبود سلامتی در یك هدف بلند مدت نخواهد شد.

غلبه بر فشارهای زندگی

بیماری قلبی با عوامل جسمی روانی دیگری مرتبط است كه باید مد نظر بگیرید. طولانی شدن استرس به دلیل فشارهایی در خانه یا در محل كار می تواند فشار خون بالای غیر طبیعی و مشكلات جریان خونی را ایجاد كند. بیماری قلبی همانند بسیاری بیماریها در اشخاص مختلف متفاوت است، گروهی از مردم با استرس تحریك می شوند، در حالی كه دیگران ممكن است با كم اهمیت ترین موضوعی پرخاش كرده و عصبانی شوند.

نحوه رویایی شما با استرس بر عملكرد سیستم قلبی عروقی شما تاثیر می گذارد. مطالعات نشان می دهد كه اگر استرس موجب عصبانیت یا بداخلاقی شما شود، احتمال زیادی دارد كه بیماری یا حمله قلبی داشته باشید. در واقع روشی كه شما به استرس پاسخ می دهید، ممكن است در مقایسه با سیگار كشیدن، فشار خون و كلسترول بالا، خطر بیشتری برای قلب داشته باشد.

یك مارپیچ نزولی

موقعی كه افسرده اید، غم و ناامیدی می تواند شما را از بقیه جهان جدا كند. حالت شدیدتر، افسردگی كلینیكی است. این شرایط به تنهایی نمی تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد اما عامل ایجاد كننده بدترین شرایط مشكلات قلبی شناخته شده است. تحقیقات نشان می دهد كه تقریباً در 20% از كل زندگی ما افسردگی وجود دارد و این رقم در بین بیماران قلبی تا 50% هم افزایش می یابد. مطالعات نشان می دهد كه در افراد مبتلا به افسردگی كلینیكی احتمال گرفتگی شاهرگ ها (تصلب شرائین) و رنج بردن از حملات قلبی دو برابر بیشتر از دیگر افراد است. بعلاوه در بیماران قلبی در مدت زمان معین نسبت به كل جمعیت احتمال افسرده شدن سه برابر بیشتر است.

افراد شاداب سطح سالمتری از فیبروژن و كورتیزول در خون دارند، آنها آسیب پذیری كمتری نسبت به بیماری قلبی و سایر بیماریها دارند. اساساً افسردگی بزرگترین خطر آزار حملات قلبی و سكته ها است. در واقع مبتلایان به افسردگی كلینیكی دو برابر بیشتر از سایرین از حملات قلبی (10 سال) رنج می برند.

افسردگی همچنین می تواند پیامد حمله یا سكته های قلبی یا روند تهاجم مثل جراحی قلب باز را پیچیده كند. علت اغلب افسردگی، اضطراب و گوشه گیری، كاهش اعتماد به نفس است. بیماران با سابقه حملات قلبی در انواع افسردگی ها متفاوتند. عمدتاً افسردگی می تواند روند بهبودی را دشوار كند و در واقع وضعیت را بدتر كند. افسردگی طولانی مدت در بیماران قلبی ــ عروقی دیده شده و در سكته ها و حملات قلبی بعدی مؤثر بوده است.

چه كاری می توانید انجام دهید؟

اگر چه بیماری قلبی یك شرایط جدی است كه به كنترل مداوم نیاز دارد، موارد بسیاری وجود دارد كه می توانید خطر مسائل قلبی ــ عروقی را كاهش دهید و زندگی سالم و پویایی داشته باشید.

اگر از حمله قلبی رنج می برید:

ــ با پزشكان مشورت كنید. دو فرد، مشابه نیستند و درمانهای گوناگون و استراتژی كاهش خطر كه برای یك بیمار به كار می رود ممكن است برای بیمار دیگر نامناسب و یا حتی مضر باشد.

ــ پرهیز از تلاش برای حل مشكل در یك جلسه، تا حد امكان به جای عوض كردن یك عادت موجود سعی كنید تمركز نمایید (مانند عادات خوردن، سبك زندگی غیر فعال) یك هدف منطقی برای زندگی خود تعیین كنید و برای رسیدن به آن تلاش كنید.

ــ علائم افسردگی را فراموش نكنید. احساس اندوه و پوچی، بی علاقگی در انجام فعالیتهای لذت بخش یا فعالیتهای روزانه، كاهش انرژی و بی نظمی هایی در خوردن و خوابیدن، تنها پاره ای از علائم افسردگی هستند. اگر این علائم بیش از دو هفته طول كشید این موضوع را با پزشك قلب مطرح كنید. بعلاوه اگر با همكاری روان شناس با پزشكتان باشد نتیجه، سودمندتر خواهد بود.

ــ شناسایی منابع استرس در زندگی و یافتن روشهایی برای كاهش و اداره آنها. ملاقات با یك روان شناس به منظور آموختن روشهای مدیریت استرس، مفید است. كنترل استرس، نه تنها برای جلوگیری از بیماری قلبی، بلكه همچنین برای سرعت بهبود حملات قلبی در زمان برنامه های ورزشی و تغییر سایر سبك های زندگی كاربرد دارد.

ــ كمك گرفتن از دوستان، خانواده و همكاران، با آنها درباره شرایط زندگیتان مشورت كنید. این حامیان اجتماعی نقش حیاتی برای غلبه بر احساس افسردگی و تنهایی در طول مدت بهبودی حمله قلبی دارند.

ــ اگر احساس گرفتاری در مبارزه با استرس به عنوان عامل بیماری قلبی تان را دارید بهتر است با یك روان شناس مشورت كنید. او با ارائه راهكارهای جدید به بهبود سلامت و به ثمر رساندن سایر اهداف بلند مدت شما كمك می كند. بعلاوه روان شناس با تشخیص علت افسردگی به پزشك در ارائه درمان صحیح كمك می كند.

تهیه و تنظیم: مهسا پوراصغر





نوع مطلب : آموزش، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 6 تیر 1396 03:09 ق.ظ
We're a gaggle of volunteers and starting a new scheme in our community.
Your website provided us with helpful information to work on. You have performed
an impressive task and our entire community can be grateful to you.
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 10:46 ق.ظ
Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning
this write-up plus the rest of the website is
really good.
پنجشنبه 31 فروردین 1396 06:55 ق.ظ
We're a group of volunteers and starting a new scheme in our community.
Your site offered us with valuable information to work on. You've done a formidable job and our whole community will be
grateful to you.
شنبه 19 فروردین 1396 10:39 ب.ظ
Wonderful beat ! I would like to apprentice while you amend your web site, how
could i subscribe for a blog site? The account helped me a acceptable deal.

I had been tiny bit acquainted of this your broadcast offered bright clear concept
شنبه 12 فروردین 1396 01:51 ب.ظ
Hey there! Do you know if they make any plugins to help with SEO?

I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good results.
If you know of any please share. Thank you!
چهارشنبه 29 آبان 1392 06:40 ب.ظ
سلام دوست عزیز وب خیلی خوب و جالبی داری. خواستم بگم اگه میخوای از وبلاگت بدون دردسر پول دربیاری بدون اینکه کاری انجام بدی روی لینک کلیک کن
دوشنبه 27 آبان 1392 04:42 ب.ظ
سلام تا کی از این قالب استفاده میکنی ؟ سایت قالب دهی که دادم قرعه کشی روزانه داره و حتما بلاخره 1 روز برنده میشی ... شایدم امروز و فردا
شنبه 25 آبان 1392 02:50 ب.ظ
سلام خوبی؟ وبلاگ خیلی خوبی داری.خوشحالم وبلاگ تو را پیدا کردم.من هم یه سایت دارم و براش دنبال مدیر میگردم.همچنین اگه تو سایت فعال باشی جایزه هم میدیم. اگه خواستی به سایتم یه سر بزن.همچنین اگه دوست داشتی میتونیم با هم تبادل لینک کنیم http://www.forumbax.com
جمعه 24 آبان 1392 09:05 ب.ظ
درج آگهی رایگان بدون محدودیت و نیاز به تایید مدیریت http://Vitrinu.ir
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :